Spring is in the air!

Only know you've been high when your feeling low.
(passenger - let her go)

Alweer 6,5 weken ben ik in Australie!! Nog steeds doe ik veel leuke dingen en het weer wordt steeds beter hier! Ondertussen is het hier eindelijk lente!!(jullie hebben volgens mijnu wel genoeg zomer gehad)Ik moet wel zeggen dat ik ook al heel erg uitkijk naar februari. Omdat ik dan kan gaan reizen. Ik ben nu al een beetje aan het bedenken wat ik allemaal wil gaan doen en zien als ik klaar ben. Maar eerst nog even de maanden vullen met het het au pairen met die lieve oliver en leuke dingen doen in mijn vrije tijd. En als ik wel eens een moment heb dat ik denk waar ben ik aan begonnen!? (want ja die heb ik zeker wel eens) dan denk ik weer aan wat voor leuke dingen ik hier allemaal doe hier en dat ik gewoon in Australie zit! En thuis zal het gewoon hetzelfde zijn als ik weer thuiskom!

Ik benvorige keer geeindigd met mijn blog dat ik naar de blue mountains zou gaan. Dat was een erg leuk weekendje! Met Ilona en Nina heb ik in een hostel geslapen. Ik ben niet echt fan van hostels en dat werd nu ook weer eens bevestigd. Hele nacht lag er een chinese jongenkeihard te snurken. Maar de blue mountains waren prachtig! Er hangt een blauwe gloed in die bergen wat het heel mooi maakt.
Dat weekend zijn we ook nog naar het featherdale wildlifepark geweest. Waar ik op de foto ben geweest met een kangaroo en koala, wat hee je bent in Australie dus dat moet je doen. (zie foto's fb)
Dat weekend endaarnawas het gezin naar nieuwzeeland voor 4 dagen. Dus toen ik thuis kwam had ik nog lekker 2 dagen om uit te rusten. Ik heb lekker tv gekeken de hele maandag en omdat ik zo lief ben ook nog even voor ze gestofzuigd. Op dinsdag was Nina jarig dus hebben we lekker bij max brenner gegeten! Verder heb ik weer gewerkt die woensdag. Die zondag (4 september) was het hier vaderdag. Dus ik heb met oliverdie dag samen 3 mokken (pappa,opa x2) geverfd. Ze vonden ze heel leuk! En donderdag en vrijdag was ik vrij dus de stad in geweest. Zondag vierde nina en michelle hun verjaardag voor iedereen met een high tea picknick in the botanical gardens. Lekker veel koek en chips gegeten! Het was erg gezellig!

Die week erna kreeg ik de vraag om extra te werken op maandag omdat ik die week ervoor vrij was. Nou daar kan ik natuurlijk geen nee op zeggen dan. Toen heb ik 3 langedagen achter elkaar gewerkt. Best vermoeiend ook al is het maar 1 kind!
Die donderdag 8 September was oliver jarig! 1 jaar oud! Hij had zelf niks door. Ik heb ze mn kadootje gegeven. 3 heel schattige shirtjes. Zondag waswerd zijnverjaardag gevierd voor iedereenen ik had al zo'n idee dat hij heeeel veel speelgoed ging krijgen. (En dat klopt ook)
Zaterdag was het heeerlijk weer en was er een chocolade festival in de stad. Dus ik heb als lunch chocola gegeten. Lekkerr!!
Toen was het zondag tijd voor olivers verjaardag. Ik heb meegeholpen met hapjes klaarmaken en snijden enzo. Er kwamen wel iets van 60 mensen, met kinderen en babys. Het was buiten en heerlijk weer dus erg gezellig! En hij heeft inderdaag heeeel veel kadoos gekregen. Hele stapels staan nu nog niet uitgepakt hier in de kamer. Zelf blijf hij er erg rustig onder. Hij keek en beetje rond en kroop heen en weer. De verjaardag duurde maar 2 uurjes dus daarna zou ik nog naar het olympisch park gaan waar in 2000 de olympische spelen waren in Sydney. Niet zo heel bijzonder om te zien maar wel heel erg leuk omdat we een fiets hadden gehuurd met zn vijven. Dit is een van de dingen die ik echt mis! fietsen. (en hagelslag, maar die heb ik nu gevonden)
maar omdat het hier allemaal best heuvelachtig is, en de autos vaak rijden als gekken is het niet heel goed te doen. Maar in het olympisch park dus wel! Was heel leuk. De fietsenzaak sloot om half 5 en wij waren natuurlijk verdwaald haha. Dus we hebben de laatste5 minuten echt moeten sprinten om op tijd aan te komen. Maar toch gelukt!

Nu is het de dinsdag erna en zit ik mijn blog te typen. Oliver is met zijn moeder naar de dokter voor zijn 1 jarige check. En ik heb lekker even tijd om rustig te zitten.
Gister was mijn lieve moedertje jarig, waar ik helaas niet bij kon zijn maar ik heb haar een fles wijn gestuurd met mijn foto er op waar ze heel blij mee was :) Zelf was ik in de dierentuin van Sydney: Taronga zoo. Het was een mooie dierentuin maar ik had hem eerlijk gezegd nog bijzonderder verwacht! Maar zeker leuk om een keer gezien te hebben.

Dit weekend staat er een weekendje weg op de planning met de hostfamilie. Ze hebben een bruiloft dus we gaan naar magenta toe. Daar hebben de grootouders een vakantiehuis. Het is opnog geen 2 uur vanSydney. Vrijdag middaggaan we weg en we komen zondag of maandag weer thuis. Ik hoorde dat er binnen en buitenzwembaden waren en het heel mooi is dus ik ben heel erg beniewd! Ik moet wel oppassen als ze naar de bruiloft gaan. Maar dat vind ik niet erg. leuk om er weer even uit te zijn!

Verder zijn we van plan om met een paar meiden surfles te gaan nemen! Lijkt me echt heel erg leuk! Als je in Sydney woont moet je dat natuurlijk wel doen!

Ze hebben me ook al verteld dat ze met kerst naar amerika gaan. Hawai onder andere. Dus dan ben ik alleen thuis. Het lijkt me heeel leuk als milou (vriendin uit NL)dan hier is en dat we samen kerst en oud en nieuw kunnen vieren! Want ze is van plan om in naar sydney te komen rond eind november. Maar dat duurt nog even! Maar wel leuke dingen om naar uit te kijken!!

Liefs, Danielle

Reacties

Reacties

Maayke

Erg leuk om je verhaaltjes te lezen Daani! En fijn dat je het zo naar je zin hebt en veel leuke dingen kan doen naast werken :P Xxx

Henk en Riet

Jaja je hebt het er maar druk mee ...aupairen en uitgaan....leuk verhaal Daar en heel leuk kado voor m'n verjaardag en vandaag een lieve kaart van je Veel plezier komend weekend ....gaan snel weer eens Skypen liefs van ons.

Daphne

Super leuk Daan! Knuffel van Pluisssss :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active