Alweer 3 weken in Australië!

And I think to myself, what a wonderful world!
(louis armstrong)

Het is alweer meer dan 3 weken geleden dat ik aangekomen ben in Double Bay, Sydney.
Het gaat heel erg snel en ik heb het idee dat ik hier al lang zit. Toch moet ik nog steeds 5 maanden en 1 week werken als au pair. En dat is heus niet altijd alleen maar rozegeur en maneschijn haha. Maar ik geniet van alle momenten hier met iedereen en vooral van de uitjes die ik doe met alle leuke mensen die ik heb leren kennen hier!

Laat ik beginnen bij waar ik vorige keer ben geeindigd. Ik ging beginnen aan mijn eerste echte werkweek. Maandag avond zou Daniza, de oude au pair vertrekken naar Italie. Het was erg
gezellig samen dus ik ga haar zeker wel missen. We zijn die laatste dag nog even samen gaan lunchen en ik heb haar getrakteerd omdat ze zoveel spullen voor me had achter gelaten. Echt heel erg lief!Heel veel kleding, een badhanddoek, een koptelefoon, douchespullen,en haar ovkaart met daarop nog geld en zelfs nog veel meer!
Die avond was ik dus voor het eerst de enige au pair in het huis. Ook wel lekker dat je je eigen ding kan doen. Dinsdag en woensdag moest ik de hele dag werken. Dat ging goed! We hebben lekker gewandeld, ik heb nog wat schoongemaakt enzo. En Oliver is heel erg lief. Als hij met zn moeder is wil hij mij alleen niet hebben maar dat is logisch haha. Als ze weg is is er niks meer aan de hand. Ik hoor van andere au pairs verhalen over vervelende kinderen en daar heb ik dus gelukkig geen last van! alleen af en toe een gigantische poepluier. (Oma schrijft het op in zn schriftals: very impressive poo) Het vroege opstaan is niet ideaal maar ook dat wen ik nu wel al aan!
Op donderdag hoefde ik alleen de ochtend en avond. Toen ben ik mijn wwcc gaan aanvragen met Lian (ze woont in Rose bay) en zijn we nog even gaan lunchen met chantal erbij. Vrijdag ben ik met Lian de Bondi too coogie walk gaan doen nadat ik zelf nog even op Bondi beach had gelunched. Die walk was heel mooi! Alleen jammer dat er delen waren afgesloten waardoor je over de weg moest op sommige stukken ipv over de rotsen en cliffen. Vrijdag avond ben ik met een paar andere meiden voor het eerst uit geweest. Naar een neon party.
De dag ervoor met chantalnieuwe schoenen gekocht en een hempje voor 1 dollar. Maar goed ook want dat hempje kon ik na de neon party dusweggooien. Mn broek werd gelukkig
wel weer schoon! Het was heel gezellig.
Op zaterdag benik met Nina en Ilona naar de stad gegaan! We zijn naar een markt geweest in de rocks. (een wijk) en hebben catmans cottage ontdekt. (oudste huisje van sydney, waarniemand wat van wist behalve ik omdat ik 8 boeken heb gelezenover sydney en australië)We hadden al snel honger, zoals meestal, dus we zochten een leuk en betaalbaar luchtentje. En waar kom je dan terecht? Macdonald haha. Zaterdag avond moest ik
werken. Oja op donderdag en zaterdag moet ik dus altijd voor de familie koken. Nou dat is wat hier. Ik heb nog van te voren aangegeven dat ik geen hele goed kok ben. Maar ze hebben hier dingen die ik nog nooit gebruikt heb dus dat is wel even wennen. Dus ik noem mezelf nu al danielle oliver. Ik heb een soort soep gemaakt, een risotto en een ovenschotel. En ook nog een stir-fry. Die viel helaas niet helemaal in de smaak haha. Ze zijn hier echt wel heel goed eten gewend dus ik leer nu wel echt vers koken met vanalles.
Zondag ben ik weer naar Bondi beach gegaan met nina en met twee canadeese meiden. Waar we patat hebben gegeten waar we een uur op hebben moeten wachten! Verder heel gezellig.

Toen kwam week 3 alweer!!

Ik moet nu echt al goed nadenken wat ik elke dag heb gedaan omdat ik zo veel verschillende dingen doe elke dag. Maandag had ik niks gepland omdat ik lekker rustig aan wilde doen.
Ik ben toen alleen naar bondi juncton gegaan. En ben naar een heel mooi strandje gegaan hier vlakbij. Echt heel lekker voor in de zomer! ze hebben een afgeschermd zwemgedeelte.
Dus iig geen haaien!
Dinsdag en woensdag moest ik weer de hele dag werken. Ik ben toen met Oliver naar rhyme time geweest in de bibliotheek. Nou dat was me toch wat. Ik moest ten eerste een bieb abbo hebben. En die had ik natuurlijk niet. Had niemand me verteld ook. Gelukkig mochten we toch naar binnen omdat het niet zo druk zou zijn. Dus 15 babys met moeders vind hij niet zo druk?
Eigenlijk was het gewoon een half uur chaos haha. De babys kropen door elkaar heen en achter elkaar aan. En de moeders er ook achteraan. En ondertussen probeerde een vrouw liedjes te zingen en uit een boekje voor te lezen. Nou die kwam er niet een bovenuit.
Oliver heeft de hele tijd heel lief gekeken en een beetje gezeten haha. Dus ik had het heel erg goed. Maar ik had het wel iets proffessioneler verwacht! Hij gaat op vrijdag ook naar muziekles (dat deel komt zo nog)
Donderdag ben ik met Lian en Wendy naar Bondi beach gegaan. Ik had ze gevonden na een half uur zoeken. Toen moest ik om half 4 koken, dit was de maaltijd die niet echt in de smaak viel. Dat is natuurlijk niet echt leuk om te horen als je je best heb staan doen. Maarja ik weet nu iig wat ik niet moet gebruiken haha.
Vrijdag ben ik normaal altijd vrij, nu moest ik echter werken omdat oma een lunch had. Ze zou echter wel mee gaan naar muziekles. (wat hij altijd op vrijdag met oma heeft) Dit was niet echt een succes. Hij had er totaal geen zin in en ik zat er samen met oma bij dus dat was niet zo handig met zn tweeen. De muziekles deed me heel erg denken aan de muziekgroep op bizzi haha. Liedjes zingen, en een soort BIM haha. met doeken over zn hoofd en met handen aanraken en bewegen op muziek. Ik moet misschien deze vrijdag ook werken dus dan hoop ik dat hij er wat meer zin in heeft!
Vrijdag avond was de verjaardag van Tessa! Dus ik ben met nina naar mosman afgereisd om daar te gaan eten. Toen iedereen zn eten bijna op had en ik nog niks had gekegen ben ik maar even gaan vragen hoe dat zat. Ze waren mn pizza gewoon vergeten. Maar omdat het lang duurde kreeg ik wel gratis vis en patat erbij en mocht ik een toetje uitkiezen. Veels te veel natuurlijk! maar wel heel aardig. Na dit eten zijn we naar de karaoke bar gegaan, dat is natuurlijk mijn favoriete plek. he jolan? Dus ik heb 3 liedjes gezongen haha. En daarna nog naar de stad gegaan om uit te gaan. En voor het eerst een uber naar huis genomen. (soort willekeurige taxi chauffeur die rijd om wat bij te verdienen hahaha)
Toen kwam de zaterdag! Grootse plannen want we zouden whale watching gaan doen!!
Nou oke er waren walvissen. Maar ze waren wel vooral onderwater en erg ver weg. Verder nog wat dolfijnen gezien en vooral gezellig op de boot gezeten!
Toen was het zondag, gisteren, Ik ben weer naar bondi beach gegaan. Ik voelde me niet helemaal fitjestoen ik opstond met keelpijn dus rustigdagje.Er was daar eenhele leuke markt. Daar stond een man pannekoeken te bakken. Wij vroegen ons af of ze nederlands waren zegt hij ineens: Ja hoor nederlands pannekoeken! Dus gewoon een nederandse man die ze aan t bakken was. Waren erg lekker! Daarna lekker op het strand
gelegen en de zee gevoeld die echt nog ijskoud is. brrr. Het plan was om savonds weer pannekoeken te ten bij pancakes on the rocks. Maar dit bleek dus heel erg populair te zijn en er stond een rij van 89 meter. Dus toch gekozen voor iets anders. En wat heb ik gegeten jawel weer pizza. Mn hostmom zei toen ik thuiskwam dat ik meer fruit moest eten omdat ik vertelde dat ik niet helemaal fit was haha. Dus toen heb ik toen ik thuis kwam nog even braaf een mandarijn gegeten. Ze zal wel denken die eet alleen maar pizza haha.
Ik voel me nu trouwens alweer een stuk beter dus hij heeft geholpen!!

Vandaag is het maandag. Ik ben lekker vrij nu en moet om 4 uur weer werken. niks gepland voor vandaag om te gaan doen. Alleen ga ik zo even de blue mountains boeken! Dit weekend lekker een weekendje weg met 2 meiden in een hostel. We gaan naar een heel mooi natuurgebied (de blue mountains) ongeveer 2,5 uur van sydney vandaan. En we gaan ook naar een wildlife park! Eindelijk kangaroos en koala's!!

Het waren dus weer twee hele drukke en leuke weken!! Natuurlijk mis ik mn ouders wel en ik ga ze ook zoveel meer waarderen als ik thuis ben haha. (Ik ruim hier namelijk alles op en dit doet mn moeder thuis altijd.) Maar heimwee nog totaal niet! Het werken is echt niet altijd leuk.Je moet je gewoon echt aanpassen aan het gezin. (zelfs met koken dus haha) Maar ik denk ookdat dit een kwestie van wennen is. En de ouders zijn verder ook heel erg lief altijd tegen me hoor. Altijd vragen hoe de dag is geweest en wat ik heb gedaan. En ze zeggen echt overal 89x bedankt voor. En Oliver is echt de schattigste baby! En ik geniet van alle dingen die ik hier doe! Sydney is heel mooi! En er zijn nog heel veel dingen die ik wil zien en doen.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en laat een berichtje achter vind ik altijd leuk!

Liefs,

Danielle

Reacties

Reacties

Jolanda

Karaokeeeeee! Klinkt allemaal goed Daan! Leuke foto's ook op Facebook! En joh, wat betreft het koken, dat komt wel!
Have fun nog xxx

Daphne

Hahhahaah ik moest zo lachen toen ik las dat je moet koken voor de hele familie.. Leuk verhaal weer!! :)

Sophie

Leuk om te lezen Daan! Ik ben benieuwd naar je recepten :) Liefs Sophie

Riet en Henk.

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt Daan.
Koken komt vanzelf wel goed.
We skypen gauw weer en veel plezier met alle uitstapjes.xxx

Liefs Riet en Henk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active